Niels de Jager nieuwe fractievoorzitter VVD Gooise Meren

Niels de Jager nieuwe fractievoorzitter VVD Gooise Meren. Jens Duyts heeft besloten om het stokje van fractievoorzitter van de VVD in Gooise Meren over te geven. Duyts, die wel in de gemeenteraad blijft zitten, is sinds 2018 fractievoorzitter. De fractie van de VVD heeft Niels de Jager (25) gekozen als opvolger. De Jager maakt sinds 2018 deel uit van de fractie, eerst als steunfractielid en sinds november 2022 als raadslid. Hij heeft zich in die tijd hard gemaakt voor onder andere wonen, verkeersveiligheid en het openbaar vervoer in onze gemeente.

Duyts: ‘‘ik ben nu 6 jaar fractievoorzitter geweest en heb dat met veel plezier gedaan. Het vraagt veel tijd en dat is naast een fulltime baan best pittig. In de mijn prive-sfeer zijn er wat dingen veranderd waardoor ik het tijd vind om het stokje over te dragen. De fractie heeft Niels de Jager gekozen als mijn opvolger. Niels is een jonge kerel, een groot talent en uit het juiste liberale hout gesneden. Hij zal het VVD-geluid krachtig in onze gemeente laten horen.’’

De Jager is vereerd om fractievoorzitter te mogen zijn. ‘’Allereerst wil ik Jens namens de fractie bedanken voor zijn tomeloze inzet als voorzitter; wij zijn ontzettend blij dat hij, met zijn kwaliteiten en ervaring, in onze fractie actief blijft. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat de fractie in mij heeft uitgesproken om hun voorzitter te zijn. De komende jaren gaan wij verder bouwen aan onze speerpunten: goed onderhoud van onze wijken en ons groen, goede woningen bouwen voor onze inwoners, scherpe keuzes maken als het gaat om financiën, verstandig verduurzamen en minder regeldruk; op het gebied van wonen en in de zorg.’’