VVD-wethouders geïnstalleerd door burgemeester Ter Heegde.

Op woensdag 30 november zijn de VVD-raadsleden Hugo Bellaart (59) en Mark Markshall (33) benoemd tot wethouder.

Hugo is verheugd met zijn benoeming als wethouder, na 12 jaar in de raad te hebben gezeten van Gooisemeren. Hij vindt het mooi om belangen te verenigen voor een zo goed mogelijk resultaat voor het algemeen belang.

Hugo neemt, naast deze politieke ervaring en een juridische studie-achtergrond, ruime ervaring mee in het internationale bedrijfsleven, met thans de functie als Managing Director van een startup. 'Helaas kan ik de resultaten van alle tijd en energie die in het bedrijf is gestoken niet ten volle mee maken. Maar ook in de gemeente is veel tijd besteed aan visies en plannen maken, waar we nu de vruchten van gaan plukken'.

De portefeuille (Ruimtelijke Ordening, MRA en Natuur, Water & Milieu) gaf voor Hugo de doorslag: 'Ik wil me inzetten door de woningnood in de gemeente aan te pakken met een gezonde balans met economische bedrijvigheid'.

Mark neemt, naast 7 jaar ervaring als raadslid in Gooisemeren, ruime ervaring mee vanuit zijn werk voor een adviesbureau dat gemeentes en gemeentelijk ambtenaren bijstaat.

Daarnaast staat Mark voor verjonging van de politiek, iets wat hij ook in zijn portefeuille (Openbare Ruimte en Mobiliteit & Parkeren) denkt toe te passen door middel van modernisering. Financiën, Subsidiebeleid en Gemeentelijk vastgoed & Grondzaken completeren zijn portefeuille.

Mark wil graag een verbindende en benaderbare wethouder zijn, die ruimte biedt aan de mensen om zich heen voor eigen ontwikkeling. 'Ik wil wel zeggen waar het op staat, om duidelijk te zijn en een gezonde basis te leggen voor een goede dialoog'.

De portefeuilles van de wethouders worden op 1 december definitief vastgesteld.

Mark is per direct benoemd tot wethouder en Niels de Jager treedt hiermee per direct tot de fractie als raadslid.

Hugo is tot wethouder benoemd per 1 januari 2023 en Sebastian Gerkens treeft op deze datum toe tot de fractie als raadslid.