VVD Gooise Meren blij met geluidswerende maatregelen station Naarden-Bussum

In de afgelopen jaren zijn er diverse geluidswerende maatregelen genomen rondom het spoor tussen Naarden-Bussum en station Bussum-zuid. Wat de VVD Gooise Meren betreft waren deze maatregelen echter nog onvoldoende en daarom heeft de fractie hier de afgelopen jaren diverse malen aandacht voor gevraagd.

Zo ook bij gelegenheid van de vermindering van de sporen zoals twee jaar geleden gerealiseerd. Met de herinrichting van het stationsgebied Naarden-Bussum heeft wethouder Jorrit Eijbersen de kans gepakt om extra geluidswerende maatregelen te versnellen.

VVD-woordvoerder Mark Marshall: “Door het realiseren van extra geluidsschermen reduceren we de geluidshinder van het treinverkeer op de directe omgeving tot onder de landelijke normen en eisen voor geluid.”. De VVD is verder blij dat de geluidsschermen passen bij de beeldkwaliteit van de omgeving en dat bij woningen waar het geluid nu niet verminderd kan worden gekeken wordt naar extra aanvullende maatregelen.