Overlast rondom Naarden-Vesting aangepakt

De laatste tijd kwamen er klachten binnen bij de VVD-fractie van overlast in en rondom Naarden-Vesting, vooral op de Vestingwallen. Hierover is ook meermaals in de media bericht. De VVD stelde vragen aan het college om aandacht te vragen voor de problemen.

Het college bleek desgevraagd bekend met de klachten en heeft in samenwerking met politie, jongerenwerk van Versa en een beveiligingsbedrijf maatregelen genomen. Met succes.

VVD-woordvoerder Ilse Millin: ‘’We snappen dat deze coronatijden lastig zijn, ook voor de jeugd. De jeugd heeft niet of nauwelijks les en kan door de maatregelen moeilijk met elkaar op stap of leuke dingen doen. Alleen liep de overlast in en rondom de Vesting uit de hand, zo bleek ook uit 1-op-1 gesprekken die verschillende mensen van onze fractie met diverse buurtbewoners van de Vesting hebben gehad. Zelf ben ik ook polshoogte gaan nemen en in gesprek gegaan met de jongeren zelf hierover.’’

Millin vervolgd: ‘’We hebben laten zien dat wij als VVD goed aanspreekbaar en benaderbaar zijn voor onze inwoners en dat we meedenken over oplossingen. We zijn als VVD blij dat er nu opgetreden is en gehandhaafd wordt en de overlast is verminderd.’’