VVD voorzitter Eerste Kamer Ankie Broekers-Knol geeft zondag 14 mei 2017 een 'Koningspreek' in Bussum

Op zondag 14 mei 2017 houdt Ankie Broekers-Knol in een dienst die begint om 10.30 uur de Koningspreek (=Preek van de Leek) in de remonstrantse kerk aan de Koningslaan 2b te Bussum.

Ankie Broekers-Knol is voorzitter van de Eerste Kamer, waar zij sinds 2001 voor de VVD lid van is. Ze studeerde Nederlands recht in Leiden. Haar politieke carrière begon in de gemeenteraad van Bloemendaal.

Als thema voor haar preek koos Ankie Broekers-Knol voor 'vertrouwen'. Ze neemt de toehoorders mee naar voorbeelden uit haar persoonlijke en uit haar werkende leven om ons er meer over te vertellen: wat is vertrouwen precies, waarom is het belangrijk?

Vertrouwen is in haar visie de kern van ons bestaan; het is niet mogelijk zonder vertrouwen te leven, die gedachte komt als een soort mantra steeds terug in haar hele verhaal. Vertrouwen heeft te maken met de waarheid spreken, met verantwoordelijkheid nemen voor je handelen. Ankie Broekers vertelt over het zo noodzakelijke vertrouwen van burgers in politiek en overheid én andersom.

Wie meer wil horen, is van harte welkom in de Remonstrantse kerk op zondag 14 mei a.s., Koningslaan 2b, Bussum, aanvang dienst 10.30 uur.

Mevrouw Broekers houdt de preek; de licht-kerkelijke dienst wordt verder geleid door Ds. Annegien Ochtman-de Boer. Met medewerking van Evelien Bouwmeester, viool en Hanneke Huibers, orgel.

U bent van harte welkom, de toegang is vrij. Collecte aan de uitgang.