VVD taart voor voedselbanken in het Gooi

‘Oog voor voedsel, met een hart voor mensen’ en ‘uw werk en betrokkenheid, maakt het verschil voor zoveel mensen’, zomaar twee opmerkingen uit het rapport van de VVD Statenfractie van de provincie Noord-Holland over de twee voedselbanken die in het Gooi actief zijn. Het gaat hier om de Stichting Voedselbank Naarden, Bussum en Hilversumse Meent en Stichting Voedselbank Gooi & Omstreken (Baarn, BEL, Hilversum, Huizen, Soest en Weesp). Zij zijn afgelopen vrijdag 10 februari in het zonnetje gezet door de VVD en hebben van het VVD Statenlid Marco Wiesehahn Vrijman (Vice-vz. VVD Statenfractie Noord-Holland) een taart ontvangen als bedankje voor al het goede werk dat zij in het Gooi doen.

De  Taartenactie wordt jaarlijks rondom Valentijnsdag gehouden om mensen of organisaties in het zonnetje te zetten vanwege hun bijzondere inzet voor de gemeenschap in hun buurt, wijk, dorp, stad, of regio. De VVD Taartenactie vindt dit jaar voor de elfde keer plaats.

In Gooise Meren worden de twee voedselbanken met een taart bedankt omdat zij zich al vele jaren inzetten voor inwoners in het Gooi, die het door omstandigheden moeilijk hebben en te weinig inkomsten hebben om voldoende eten te kopen. Op deze manier bestrijden ze armoede en gaan ze tegelijkertijd verspilling van voedsel tegen.

Op de bijgevoegde foto staan: vlnr. Henk de Leeuw, Tanja Ham (beide voedselbank Naarden-Bussum-Hilversumse Meent), VVD Statenlid Marco Wiesehahn Vrijman, Willem Meijerman (VVD fractie Huizen), Alexander Luijten (VVD fractievoorzitter Gooise Meren), Henca Hasper, Lex Abels (beide Stichting voedselbank Gooi & omstreken, Michiel van Lanschot (bestuur VVD Gooi & Vechtstreek).