Nieuwe sporthal Bredius Muiden

De sporthal Bredius pakt duurder uit dan eerder gedacht. Dat heeft verschillende oorzaken, maar één van de oorzaken is de opwaardering van de hal met de volwaardige afmetingen die horen bij zaalvoetbal en zaalhockey. En die capaciteit is in Gooise Meren hard nodig.

De VVD vindt sport en bewegen, voor jong en oud, van groot belang. Gooise Meren heeft veel sportverenigingen en is mede daardoor een aantrekkelijke gemeente. Maar voor een aantal sporten moet in de winter vaak worden uitgeweken naar sportfaciliteiten in omliggende gemeenten. De wintercapaciteit schiet tekort. Toen toch een sporthal moest worden gerealiseerd ivm de komst van nieuwe inwoners van de wijk De Krijgsman, was de keuze daarom snel gemaakt. Die sporthal moet niet alleen de scholen bedienen, maar ook de sportverenigingen. Naast zaalhockey en – voetbal biedt een vergrote sporthal ruimte voor volleybal en basketbal. Vergelijkend onderzoek toont dat Gooise Meren relatief weinig sporthallen heeft gelet op het aantal inwoners.

VVD-woordvoerder Marlène Potjer: “Er wordt op het Bredius nu een begin gemaakt met de aanleg van de hockeyvelden, na eerder de voetbalvelden te hebben gerealiseerd. Het idee om daarbij nu een breed inzetbare sporthal te bouwen, waar scholen én verenigingen gebruik van kunnen maken, leidt nu tot hogere investeringen, maar levert op termijn veel meer op.”

Met de toelichting van het college tijdens de politieke avond van afgelopen week kan de VVD goed vooruit.