VVD: gemeente reageert traag op inwoners

De VVD-fractie krijgt de laatste tijd veel signalen van inwoners dat de gemeente niet of traag reageert op inwoners. Dat geldt behalve vragen aan de gemeente ook meldingen van bijvoorbeeld overlast. Het coalitieakkoord ziet de dienstverlening vanuit de gemeente als kerntaak: de gemeente toont zich ‘klantvriendelijk, dienstverlenend en faciliterend’. Aanleiding voor VVD-woordvoerder Mark Marshall vragen te stellen.

Zo wil Marshall weten in hoeverre het college de signalen herkent, en welke maatregelen het college gaat nemen om te komen tot verbetering. Daarnaast wil Marshall meer begrijpen van de werkwijze en het nieuwe klantvolgsysteem.

Marshall: ‘Inwoners rekenen op de gemeente voor hun vragen en opmerkingen, maar krijgen te vaak geen gehoor. Direct na de fusie van de voormalige gemeente was ook sprake van haperende dienstverlening en bereikbaarheid en daar was begrip voor. Nu zijn we een aantal jaren onderweg en mag verwacht worden dat de dienstverlening op orde is.’